Jooga

Yleistä Joogasta

Moni ajattelee, ettei voi harrastaa joogaa, koska ei ole notkea. Todellisuus on aivan toinen. Aloittaaksesi joogan sinun ei tarvitse osata mitään, eikä olla notkea. Mitä kankeampi aloittaessasi olet, sitä suurempi on elämyksesi, kun yhtäkiä huomaat ulottuvasi varpaisiin asti.

Jooga ei ole kuitenkaan suorittamista, vaan se, mitä koet harjoittaessasi joogaa. Moni on saanut joogasta apua myös masennukseen ja löytänyt tasapainon elämäänsä.

Jooga helpottaa kiputiloja ja lievittää stressiä. Myös kuona-aineet saavat kyytiä ja kehosi puhdistuu. Joogatunnin jälkeen tunnet, miten kehosi on uudistunut ja puhdistunut.

Hapenottokykysi paranee, sillä hengitysharjoitusten avulla opit oikean hengitystekniikan ja joogan avulla opoit myös tuntemaan itseäsiä ja kehoasi paremmin.
 

AstangaJooga:

Astangajooga on dynaaminen ja kokonaisvaltainen harjoitus, joka kehittää lihaskuntoa, liikkuvuutta ja keskittymiskykyä. Keskeistä tässä harjoituksessa on 'vinyasa' eli hengityksen ja liikkeen yhdistäminen, jonka myötä oman hengityksen ja kehon tuntemus paranee. Harjoitus päättyy aina rauhoittavaan, palauttavaan loppurentoutukseen. 

 

YinJooga: Uutuustunti 9.1.19 alkaen

Yin-joogassa pyritään löytämään omalle keholle sopivat linjaukset kehon tuntemuksia havainnoimalla ja hengitykseen keskittymällä. Harjoituksissa keskitytään pehmeään, rauhalliseen venytykseen ja tietoiseen läsnäoloon. Valtaosa harjoitteista tehdään lattialla istuen tai maaten ja painopiste on alaselän, lantion alueen ja alaraajojen liikkuvuuden edistämisessä. Yin-joogan liikkeet ovat avaavia ja rentouttavia, asennoissa ollaan useampia minuutteja. Tunnit rakennetaan usein tiettyyn teemaan keskittyen. Yin-jooga on hyvää vastapainoa fyysisemmälle ja dynaamisemmalle yang-tyyppiselle joogalle, kuten esimerkiksi astangajooga.

HotStretching

Tunti soveltuu kaikille omaa kehoa arvostaville henkilöille, jotka haluavat ennaltaehkäistä jumitiloja ja pitää kroppansa virkeänä. Lämmössä tehtävät oikeaoppiset venytykset tehoavat paremmin kuin uskallat kuvitellakkaan. Tule testaamaan ja ylläty!

Pilates

Pilates harjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen.Tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä monipuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. Ohjaajana toimii PhysioPilates-koulutuksen suorittanut fysioterapeutti joka takaa, että liikkeet suoritetaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates sopii jokaiselle aloittelevasta liikkujasta urheilijaan. Tunnille osallistuminen ei vaadi pilateksen peruskurssia.

Kehonhuolto

Kehonhuoltoa eri välinein. Jokaisen viikkoaikatauluun kuuluva tunti. 
Tunnin kesto 60 min.